Lotus - surviving life & remaining pure to urself

Sunday, July 13, 2008

Rants

I think I forgot to mention, mahalnya nak duduk Mesia skrg.

If I work kat mesia, bayar mortgage utk rumah shah alam je habis gaji gua..

Quite terperanjat beruk when isi minyak 20 ringgit dpt 7 liter je! We are aware abt the price hike, but when it hits us in reality, mmg mahal. 1 liter RM2.70.

Nasi lemak pun mahal.Pegi makan kat Khulafa nasi lemak dua org dekat RM 20. Spoke to my mum, dia ckp memang la mahal. Baik pegi makan kat warung bawah pokok kat seksyen 19.Kitorang mana la tahu tempat best makan kat Shah ALam, bukan selalu balik mesia. But mmg best la tempat warung tu time my mum brought us there ie her hang-out place with her friends. Sedap giler sambal sotong dia. Btw, I eat nasi lemak every single daily during holiday; crazy or what.

Pegi la makan kat Victoria station pasal org ckp best sgt.It turned out ok la; I prefer my husband own steak. Mahal sih, 3 org makan lunch the bill come out at RM 170!

Tiap tiap tahun balik mesia, the living costs is getting more expensive. The richer (I meant ppl who are making millions) getting richer, the middle class & the poor? You do the math.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home